Småstatsproblem vs. I-landsproblem

"Så här, va! Här är själva byxorna."

Han ritar ett par byxor mitt på servietten

"Detta är alltså i genomskärning...och här är fickorna. Men istället för vanliga, släta fickor är det handskar där inne. Handskar av tyg. Man trär på sig byxorna, förslagsvis utan att ha några kalsonger på sig... Så får man in händerna... Så här... Och trär på handskarna. Nu har man full manöverförmåga där inne, full åtkomst av sitt kön. Man kan tillfredställa sig var man än befinner sig, ostört, på jobbet, i skolan, på bussen..."

Jag blundar. Stefan petar på min arm för att kalla på uppmärksamhet.

"Du är väl feminist, har jag förstått. Och jag kan lugna dig, jag har tänkt på er tjejer också. En särskild dammodell ska tillverkas, med extra långa fickhandskar, så att man kan komma åt lite längre in så att säga..."

 

Bevor ich die letzte Seite zum Thema deutsch-schwedische Wirtschaftsbeziehungen aus meinen Fingern sauge, hab ich mich dann doch wieder elementaren Problemen gewidmet. Sonntags geht das gut mit Kurzgeschichten über eine angehende Lehrerin aus Göteborg aus Det Grymma Svärdet! So als kleine Belohnung. Nach 15 Tagen stattliche 31 Seiten allein über Verträge, Schummeleien und Moral geschrieben. Ich würde Schweden nach der ganzen Sache eine 3+ geben. Kein Krieg im Land, keine Nazis im Parlament, Hitler nicht über Stockholm abgesprungen, weil am Ende doch noch Schiffe mit Waffenteilen nach Britanien ausgerückt sind. Aber die Briten gearscht, den Zweiten Weltkrieg um schätzungsweise ein bis zwei Jahre verlängert und bis heute so tun als ob alles grün wäre. Für ein kleines Land schon ne fette Leistung! In Soviet Russia war keeps you out of neutrality!

 

Bobobom bobobom bobobom lalalalalalaa lalalalalaaa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0